سگ

مراحل آموزش گام به گام چرخیدن به سگ

مراحل آموزش چرخیدن به سگ

اگر شما هم سرپرستی یک سگ را به عهده دارید و این سوال برایتان پیش آمده که چرا چرخیدن را به سگ خود یاد بدهیم، باید بدانید که چرخیدن یکی از مهارت‌های مهمی است که به سگ‌ها آموزش داده می‌شود. این مهارت به سگ کمک می‌کند تا در مواقعی که نیاز به تغییر جهت و هدف دارد، به‌طور صحیح عمل کند. آموزش چرخیدن به سگ، مهارت یادگیری را در پت شما افزایش می‌دهد.

فهرست مطالب

مزایای آموزش چرخیدن به سگ

مزایای آموزش چرخیدن به سگ

یاد دادن چرخیدن به سگ دارای مزایای بسیاری است. اول این که چنین مهارتی به حیوان خانگی شما کمک می‌کند تا در مسیرهای سخت و پرمانع بهتر عمل کند. دوم اینکه با آموزش چرخیدن به سگ، می‌توانید از ایجاد تنش و استرس در پت خود جلوگیری کنید، زیرا آنها قادر خواهند بود به سمت هدف مورد نظر خود بروند، بازی کنند و از مهارت‌های ذهنی و فیزیکی بیشتری برخوردار باشند.

همچنین این مهارت به سگ کمک می‌کند تا در فعالیت‌های ورزشی عملکرد خوبی داشته باشد. به طور کلی یاد دادن چرخیدن به پت شما، می‌تواند به ارتباط و همکاری بهتری بین شما و حیوان خانگی‌تان منجر شود و زندگی روزمره شما را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. فرقی نمی‌کند سگ شما چه سن و سالی دارد یا جثه آن چقدر است، جوان باشد یا پیر، بزرگ باشد یا کوچک، سگ‌ها عاشق یادگیری چیزهای جدید هستند. آموزش چرخیدن به سگ یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با پت شماست و به شما کمک می‌کند تا تعامل خوبی با سگ خود برقرار کنید.

آیا خودمان می‌توانیم چرخیدن را به سگ آموزش دهیم؟

آموزش چرخیدن به سگ در خانه

بله! اکثر ما می‌توانیم چرخیدن را به سگ خود آموزش دهیم. البته این آموزش طی یک فرایند تدریجی صورت می‌گیرد و به صبوری نیاز دارد. ابتدا باید با استفاده از تشویقی سگ، او را به حرکت چرخیدن ترغیب کنید. از خوراکی‌های مورد علاقه سگ خود در هنگام آموزش غافل نشوید. اگر مدت زمان طولانی است که با پت خود تمرین می‌کنید اما در آموزش چرخیدن به سگ و سایر مهارت‌ها ناکام مانده‌اید، بهتر است از یک مربی کمک بخواهید. ما در کلینیک دامپزشکی شبانه روزی نیکان آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای و پزشکی به حیوانات خانگی شما هستیم.

آموزش چرخیدن به سگ در 4 مرحله

برای آموزش مهارت چرخیدن به پت خود می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول

 در ابتدا باید سگ شما مفاهیم پایه مانند نشستن و ایستادن را بلد باشد. این مرحله اساسی است و باید به خوبی تثبیت شود. اگر پت شما این توانایی را دارد، برای آموزش چرخیدن، سگ را در جلوی خود قرار دهید و با استفاده از یک دستور مثل «بچرخ»، سگ را به سمت راست یا چپ هدایت کنید.

هنگامی که پت شما طبق خواسته‌ رفتار کرد، او را با صدای بلند تشویق کنید و به او پاداش بدهید. این پاداش می‌تواند یک خوراکی باشد. همچنین می‌توانید یک خوراکی را جلوی بینی او بگیرید و او را به یک طرف بکشید. وقتی شروع به چرخیدن کرد به او پاداش بدهید. همیشه یک جهت را برای چرخش انتخاب کنید و این روند را تکرار نمایید تا سگ به طور مستمر بتواند چرخش را انجام دهد. مهم است که در طول آموزش چرخیدن به سگ، صبور باشید و تمرینات را مکررا تکرار کنید. در نظر داشته باشید که پت شما نباید خسته و کلافه شود.

بیشتر بخوانید: مراحل آموزش فرمان بخواب به سگ برای همه نژادها

مرحله دوم

در این مرحله باید عضلات بدن سگ شما تقویت شوند تا بتواند به‌موقع بچرخد تعادل خود را حفظ کند. اکنون وقت آن رسیده است که تمرینات فیزیکی را بیشتر کنید و با حرکات دایره‌ای او را به یک چرخش کامل وا دارید.

مرحله سوم

مرحله سوم آموزش چرخیدن به سگ شامل تمرین دستورات است. اکنون پت شما با شنیدن فرمان صوتی یا حرکت دست، قادر است بچرخد. این مرحله نیاز به تکرار و تمرین دارد تا دستورات در حیوان خانگی شما تثبیت شود.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم حرکت چرخش تثبیت می‌شود. سگ باید بتواند به صورت مستقل و در جواب دستورات به خوبی بچرخد. با پیروی از این چهار مرحله، می‌توانید به‌خوبی آموزش چرخیدن به سگ را به نتیجه برسانید.

هر چقدر تعامل، ارتباط و پیوند شما با حیوان خانگی‌تان بیشتر شود، زندگی برای شما و او لذت‌بخش‌تر خواهد بود. آموزش چرخیدن به سگ یکی از مهارت‌هایی است که خودتان هم می‌توانید به‌راحتی آن را محقق کنید. حوصله، تمرکز و تکرار باعث موفقیت در این فرآیند خواهد شد.

نیکان پت‌شاپ

پت‌شاپ بیمارستان دامپزشکی نیکان بیش از 1000 محصول در دسته‌بندی های مختلف از غذای خشک تا وسایل بازی برای حیوان خانگی شما رو شامل می‌شود. اگر برای گربه‌تون به محصولی نیاز داشتید، می‌تونید وارد این قسمت بشید.

خدمات دامپزشکی

خدمات بیمارستان دامپزشکی نیکان شامل مراقبت و نگهداری، بخش جراحی، تصویربرداری تشخیصی، آزمایشگاه و … می‌باشد. بیمارستان دامپزشکی نیکان هر روز هفته به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی ست. شما می‌تونید با کلیک روی دکمه زیر به صورت آنلاین نوبت کلینیک رزرو کنید.

منابع مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *