گربه

آشنایی با نژاد گربه سیاه و سفید تاکسیدو

گربه تاکسیدو یا گربه سیاه و سفید

گربه تاکسیدو نژاد خاصی از گربه‌ها نیست، بلکه یک الگوی رنگی است که می‌تواند در بسیاری از نژادهای مختلف گربه دیده شود. در واقع نام «تاکسیدو» از شباهت رنگ گربه سیاه و سفید به کت‌وشلوار رسمی tuxedo suit گرفته شده است.

نژاد گربه تاکسیدو، شخصیتی بازیگوش، دوستانه و باهوش دارد و برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، انتخابی عالی خواهد بود؛ زیرا با بچه‌ها بسیار مهربان هستند. در واقع بسیاری از والدین گربه‌ های تاکسیدو را فقط به‌خاطر طبیعت ملایم و هوش بالای آن‌ها به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند. اگر به این گربه علاقه‌ دارید و قصد دارید یکی از این دوستان پشمالو زیبا را به سرپرستی بگیرید، این مطلب هر آن‌چه که لازم دارید در مورد آن‌ها بدانید را در اختیارتان خواهد گذاشت.

فهرست مطالب

خاستگاه اولیه گربه های تاکسیدو

خاستگاه گربه سفید و سیاه یا گربه تاکسیدو

منشأ پیدایش گربه‌های تاکسیدو مشخص نیست، اما ممکن است قدمت آن‌ها به مصر باستان بازگردد، جایی‌که گربه‌های دو رنگ در مقبره‌ها پیدا شده‌اند. الگوی رنگ گربه سیاه و سفید ناشی از ترکیبی از ژن‌هایی است که رنگ و نوع پوشش موها را تعیین می‌کند. در واقع ترکیبی از ژن سیاه با لکه‌های سفید در برخی از قسمت‌های بدن او است. با این‌حال مقدار لکه سفید و محل آن از گربه‌ای به گربه‌ی دیگر متفاوت است؛ اما رایج‌ترین الگوی نژاد گربه تاکسیدو، بدنی کاملاً سیاه رنگ با لکه‌های سفید در سینه، پنجه‌ها و شکم است و گاهی اوقات لکه‌ای روی گلو یا بینی هم وجود دارد.

شخصیت گربه تاکسیدو

از آن‌جایی که گربه تاکسیدو می‌تواند به هر نژاد یا ترکیبی تعلق داشته باشد، شخصیت او بسته به ژنتیک و محیط رشدش بسیار متفاوت خواهد بود. با این‌حال بسیاری از صاحبان نژاد گربه تاکسیدو اعتقاد دارند که آن‌ها شخصیتی دوستانه، مهربان، باهوش و بازیگوش دارند.

شخصیت بازیگوش گربه سیاه و سفید در رفتار وی کاملاً مشهود است. این گربه عاشق بازی کردن، تعقیب اسباب بازی‌ها و کشف محیط اطراف خود است. بنابراین این نژاد یک حیوان خانگی عالی برای کسانی است که به دنبال یک دوست گربه‌ای پرانرژی و فعال هستند.

سلامت گربه های تاکسیدو

سلامت گربه تاکسیدو

گربه سیاه و سفید تاکسیدو به‌طور کلی سالم هستند. به‌ویژه زمانی که در خانه نگه‌داری می‌شوند، عمری بین 10 تا 20 سال خواهند داشت.

با این حال، احتمال دارد آن‌ها مستعد ابتلا به برخی از مسائل بهداشتی باشند که براساس نژاد یا رنگ‌ آن‌ها مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال، برخی از نژادهای این گربه که چشم‌های آبی و مقدار زیادی خز سفید روی سر خود دارد، ممکن است دچار ناشنوایی یا مشکلات بینایی شوند. در واقع همان ژنی که باعث ایجاد خز سفید در این گربه شده است، می‌تواند بر رشد گوش داخلی و چشم و مشکلات این قسمت‌ها نیز تأثیر بگذارد. سایر مشکلات سلامتی که ممکن است نژاد گربه تاکسیدو را تحت تاثیر قرار دهد شامل چاقی، بیماری‌های دندانی، عفونت‌های دستگاه ادراری و آلرژی‌های پوستی است.

مراقبت از نژاد گربه تاکسیدو

مراقبت از گربه سیاه و سفید تا زمانی‌که مرتباً نظافت، تغذیه، ورزش و معاینات دامپزشکی را دریافت می‌کند، آسان است.

مراقبت بهداشتی

بسته به طول و بافت خزهای بدن نژاد گربه تاکسیدو ممکن است به چندین بار برس زدن، برای از بین بردن موهای شل و جلوگیری از ریزش، نیاز داشته باشند. همچنین باید ناخن‌های آن‌ها به‌طور مرتب کوتاه شود و در صورت لزوم و توصیه‎ دامپزشک گوش‌ها و دندان‌های گربه را نیز تمیز کنید.  

عقیم کردن گربه تاکسیدو حتما باید انجام شود تا علاوه بر جلوگیری از رابطه‌های ناخواسته، خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز، خصوصا در گربه‌های ماده، کاهش یابد.

تغذیه تاکسیدو

گربه سیاه و سفید تاکسیدو باید با یک رژیم غذایی باکیفیت تغذیه شود، تا علاوه بر تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن‌شان از بروز چاقی نیز در آنها جلوگیری گردد. آن‌ها همچنین به دو ظرف آب تازه در اطراف محل زندگی‌شان نیاز دارند.

الزامات ورزش و زمان بازی

فعالیت جسمی و ذهنی برای سلامت گربه‌های تاکسیدو بسیار مهم است؛ بنابراین آن‌ها باید به‌طور منظم ورزش کنند و زمان مشخصی برای بازی داشته باشند. اساب‌بازی‌های تعاملی و جلسات بازی با همراهی صاحب‌شان علاوه بر سرگرمی، به تحقق غرایز طبیعی آن‌ها کمک می‌کند.

حقایق جالب در مورد گربه های تاکسیدو

گربه تاکسیدو نه تنها زیبا و جذاب است، بلکه پر از حقایق جالبی است که در اینجا چندتایی از آنها را ذکر کرده‌ایم:

  • گربه سیاه و سفید تاکسیدو در طول تاریخ با شانس، ثروت و شهرت همراه بوده است. در مصر باستان، آن‌ها به عنوان حیوانات مقدس مورد احترام قرار می‌گرفتند. در انگلستان اعتقاد بر این بود که آن‌ها برای ملوانان خوش‌شانسی به ارمغان می آورند.
  • گربه های تاکسیدو در بسیاری از کتاب ها، فیلم ها، کارتون ها و موزیکال ها به نمایش درآمده اند. از جمله برخی از این گربه‌های‌تاکسیدو معروف، سیلوستر، فلیکس گربه‌ی فیلم‌های صامت، فیگارو در پینوکیو، و گربه سابرینا جادوگر نوجوان هستند.
  • گربه های تاکسیدو بسیار باهوش هستند و می‌توانند ترفندها و دستورات را به راحتی یاد بگیرند. شاید باور نکنید اما برخی از آن‌ها حتی می‌توانند آلات موسیقی مثل پیانو را بنوازند.
  • گربه‌های تاکسیدو توانایی زیادی در استفاده از صداها و حرکات مختلف دارند و برخی از آن‌ها می‌توانند کلمات یا صدای انسان را تقلید کنند.

نیکان پت‌شاپ

پت‌شاپ بیمارستان دامپزشکی نیکان بیش از 1000 محصول در دسته‌بندی های مختلف از غذای خشک تا وسایل بازی برای حیوان خانگی شما رو شامل می‌شود. اگر برای گربه‌تون به محصولی نیاز داشتید، می‌تونید وارد این قسمت بشید.

خدمات دامپزشکی

خدمات بیمارستان دامپزشکی نیکان شامل مراقبت و نگهداری، بخش جراحی، تصویربرداری تشخیصی، آزمایشگاه و … می‌باشد. بیمارستان دامپزشکی نیکان هر روز هفته به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی ست. شما می‌تونید با کلیک روی دکمه زیر به صورت آنلاین نوبت کلینیک رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *